top of page
  • Wat is de levertijd?
    Als je op werkdagen voor 14.00 bestelt, wordt je bestelling morgen bezorgd.
  • Wat zijn de betaalmogelijkheden?
    Je kunt in de webshop afrekenen met iDEAL, PayPal of achteraf betalen via Klarna. iDEAL De volgende banken zijn hierbij bijvoorbeeld aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, RegioBank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. iDEAL is veilig, snel en makkelijk! PayPal Als je kiest om via PayPal te betalen, word je na het bestellen direct doorgestuurd naar de website van Paypal. Je kunt je hier inloggen met je PayPal gebruikersnaam of je aanmelden voor een nieuw account. Eenmaal ingelogd kun je in PayPal de betaling bevestigen. Creditcard Wij accepteren creditcards met het logo van Mastercard- of Visa. Alle gegevens worden versleuteld verzonden om de volledige veiligheid van gevoelige informatie te garanderen. Als je creditcardaankoop is goedgekeurd, wordt het geld direct gereserveerd en ontvang je een bevestiging van de bestelling per e-mail. Je creditcard wordt gedebiteerd zodra we je bestelling verzenden. Als de creditcardtransactie niet geaccepteerd wordt, dan wordt je bestelling geannuleerd. Neem in dat geval contact op met je bank of creditcardmaatschappij.
  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
    Je bestelling wordt via PostNL verzonden. In de verzendbevestiging die je van ons per email krijgt, staat je track & trace code waarmee je precies kunt zien waar je bestelling zich bevindt. Tulip kussens worden aangeboden aan de deur. Als je Tulip slopen los bestelt, worden die in de brievenbus bezorgd.
  • Kan Tulip in de wasmachine?
    De hoes van Tulip kan worden gewassen in de wasmachine op 30 graden celsius. De kussenslopen kunnen worden gewassen op 40 graden celsius. De binnenzijde van memory foam kan niet in de wasmachine en behoeft in principe geen onderhoud. Indien toch noodzakelijk, kan de binnenzijde worden schoongemaakt met een mild schoonmaak middel en een geringe hoeveelheid water.
  • Voor welke slaaphouding is Tulip geschikt?
    Tulip is ontworpen voor zij- en rugligging. Over het algemeen wordt zijligging als de meest gezonde slaaphouding geadviseerd. Tulip is dan ook ontworpen voor een optimale zijligging, maar maakt ook een prettige rugligging mogelijk. Buikslapen wordt over het algemeen, met welk kussen dan ook, niet aangeraden, tenzij 1 been wordt opgetrokken. Dit laatste heet de zogenaamde 3/4 buikslaaphouding en hiermee wordt de nek ontlast. Bij echte buikslapers ontstaan de meeste nekklachten overigens bij het opstaan. De nekspieren worden dan vaak gebruikt bij het omhoogkomen van het kussen. De krachten die dan ontstaan in de nek kunnen acute schade veroorzaken een de spieren en nekwervels.
  • In welke kussenslopen past Tulip?
    Tulip past in de in Nederland gangbare maten kussenslopen van 50x70cm en 60x70cm. Je kunt in onze webshop ook speciale kussenslopen in Tulip-vorm kopen. Wellicht vind je deze veel fijner!
  • Hoe werkt de 5 jaar garantie?
    Je hebt 5 jaar garantie op je Tulip kussen. Wij doen er alles aan om een perfect product bij je te bezorgen. Mocht er desondanks toch iets mis zijn met je Tulip door een productie of fabricagefout, dan lossen wij het voor je op. Mail je probleem naar klantenservice@tulipkussen.nl en wij nemen contact met je op over de verdere procedure. Let op: Tulip Kussenslopen vallen niet onder de 5 jaar garantie.
  • Hoe werkt retourneren?
    Je mag een Tulip kussen 30 dagen uitproberen. Mocht Tulip na de probeertijd toch niet bevallen, dan mag je Tulip t/m de 30e dag vanaf ontvangst retour sturen. Je krijgt binnen twee weken het aankoopbedrag inclusief verzendkosten teruggestort op je rekening. Tulip slopen mogen alleen ongebruikt in originele verpakking binnen de zichttermijn van 14 dagen worden geretourneerd. Volg om een product te retourneren de volgende 3 stappen: 1. Stop het complete product, indien van toepassing met gratis meegeleverde kussensloop, in de originele verpakking. Incomplete of beschadigde producten of producten zonder originele verpakking mogen niet worden geretourneerd. 2. Vul het retourformulier in dat u bij de zending heeft ontvangen. Deze is aan de pakbon geniet. Stop retourformulier met de originele pakbon beide in de verzenddoos. Zo kunnen wij uw gegevens erbij vinden en het aankoopbedrag terugstorten. 3. Plak de retoursticker met het retouradres op het pakket en geef deze af bij een PostNL punt. Let op: maak je gebruik van achteraf betalen via Klarna? Meld je retour dan voor een goede afhandeling van je terugstorting of het stopzetten van je factuur ook aan Klarna, en log in met het email adres waarmee je besteld hebt.
  • Hoe werkt retourneren bij acherafbetaling?
    Bij retourneren van je bestelling door middel van het retourformulier geef je dit óók door aan Klarna. Klarna pauzeert dan tijdelijk je factuur en past deze aan wanneer jouw retour is verwerkt bij ons. Wanneer de gehele bestelling is geretourneerd volgens de voorwaarden en is verwerkt bij Tulipkussen.nl, komt de factuur inclusief transactiekosten bij Klarna te vervallen. Heb je vragen over achterafbetaling, bijvoorbeeld waarom je bestelling niet wordt goedgekeurd door Klarna? Neem dan contact op met Klarna via 020-8082852 of chat via de app of desktop via Klarna chat. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag.
  • Hoe lang duurt een terugbetaling na het verwerken van mijn retourzending?
    Zodra we het artikel retour hebben ontvangen en deze is verwerkt, staat het bedrag binnen 3 werkdagen op de rekening waarmee je hebt betaald.
  • Heb je een klacht?
    Mocht er iets niet naar je tevredenheid zijn gegaan, dan horen we dat graag! Stuur je klacht alsjeblieft binnen 7 dagen nadat het geval zich voordeed aan klantenservice@tulipkussen.nl. We bekijken je klacht zorgvuldig en hopen samen een goede oplossing te vinden. Binnen 14 dagen krijg je van ons een reactie.
  • Heb je een andere vraag?
    We helpen je graag verder. Je kunt je vraag per mail aan ons stellen via klantenservice@tulipkussen.nl Kijk hier voor andere contactgegevens.
bottom of page